Beste lezer,

Allereerst: welkom! En dank voor je interesse in dit digitale magazine! Het staat vol achtergronden en praktische tips. Zo heb je stof tot nadenken én kun je meteen aan de slag. Je leest verhalen van experts op het gebied van customer excellence als Ben Tiggelaar en Sydney Brouwer. En verhalen van bedrijven als Okura en Aegon - die het helemaal voor elkaar hebben, maar dat zelf nooit zo zullen zeggen. En je leest de verhalen van mensen die weten hoe je de zaken aan moet pakken. Bijzonder hoogleraar Ed Peelen bijvoorbeeld, en Paul Arakelian, managing partner van P5COM.


Wij zijn natuurlijk softwareleverancier. Maar ook voor ons geldt: hoe tevredener onze klanten, hoe beter de business. Ook als we daarvoor op korte termijn kosten moeten maken. We delen onze kennis en ervaring graag met je. En vooral: de kennis en ervaring van mensen voor wie dit geen deel van hun zaak is, maar kern van de zaak. Zodat jij antwoord krijgt op belangrijkste vragen. Want wat ís extreme klanttevredenheid eigenlijk? En waarom is het belangrijk? Hoe meet je die tevredenheid? En als je die meetgegevens hebt, wat moet je er dan mee? Of belangrijker: wat moeten je medewerkers daar dan mee? En waarom zouden ze dat dan doen?


Je leest over olifantenpaadjes, onderzoekstechnieken, verandermodellen - en vooral: de kracht van standaardisering. Voor de een gesneden koek, terwijl het de ander misschien wel duizelt. Bij AFAS geloven we enorm in standaardisering. Administratieve processen vragen niet om in uitgeblonken te worden, uitvoering wel. Daar lees je hier meer over. En in alle gevallen geldt: heb je inspiratie gevonden in dit magazine? Of vooral vragen opgedaan? Wil je sparren over ideeën? Of mis je een onderwerp, en denk je: daar hadden jullie mij voor moeten bellen? Laat dat dan weten!