AFAS voor jouw branche

Accountancy

Bouw

Cultuur, Horeca, Sport & Recreatie

Flexbranche

Industrie & Productie

Onderwijs

Overheid & Publieke sector

Retail & Handel

Transport & Mobiliteit

Zakelijke dienstverlening

Zorg & Welzijn

Scroll naar beneden en ontdek wat AFAS voor jouw branche kan betekeken.

Accountancy: Al je administratieve processen in één softwarepakket

Bij AFAS hebben we één totaaloplossing voor accountants- en administratiekantoren. Die software hebben we samen met onze klanten ontwikkeld en verfijnd. En dat doen we nog steeds. In samenspraak met brancheorganisaties, accountants en smaakmakers binnen de branche zorgen we ervoor dat de inhoud van jouw gereedschap optimaal aansluit bij de praktijk waarin je werkt.

De accountancy software van AFAS heeft alle modules die jij als kantoor nodig hebt als enige écht met elkaar geïntegreerd. Zo heb je de mogelijkheid met één pakket jouw volledige kantoor te digitaliseren en automatiseren met een hoogwaardige best practice.

Je eigen accountancy portal

Communicatie vindt plaats tussen drie partijen: de klant, de medewerker van jouw klant en jouw collega. Via één platform werk je online samen. Je vindt er alles terug; van facturen tot fiscale aangiften en van het digitaal dossier tot de verloning van de medewerkers van jouw klant. Doordat de communicatie digitaal verloopt, heeft jouw klant altijd en overal inzicht in de situatie en is jouw kantoor dus altijd bereikbaar voor eventuele vragen.

Payroll cloud: het verlonen van de medewerkers van jouw klant

Een juist berekend loon dat op tijd wordt betaald. Dat is het minimale wat jouw klant mag verwachten wanneer jij de verloning verzorgt. Met Payroll Cloud vereenvoudig je het proces, leg je verantwoordelijkheden neer waar ze horen en geniet je van automatische controles, zodat je altijd een juist loon uitbetaalt.

Fiscaal

De fiscale software van AFAS is ontwikkeld voor én met accountantskantoren en voorzien van alle mogelijkheden. De aangiftesoftware van AFAS is 30 tot 40% efficiënter dan andere pakketten en voorzien van alle functionaliteiten, van IB-aangifte tot Vpb-aangifte, van toeslagen tot country-by-country reporting en van schenkbelasting tot rapportages in het Engels. Klanten van AFAS verwerken jaarlijks meer dan 1,4 miljoen fiscale (IB en Vpb) aangiften.

Extra's in de accountancysoftware

  • Accountancyportal
  • Cliënten IB
  • Cliënten Vpb
  • Commercieel / fiscaal uitwerken
  • Country-by-Country
  • Digitaal dossier
  • Digitale terugkoppeling
  • Dividendbelasting
  • Fiscaal
  • Fiscale eenheden
  • Fiscale workflow
  • Inlezen IB gegevens
  • Inlezen Vpb gegevens
  • Rapportages (ook in Engels)
  • Schenkbelasting
  • Serviceberichten Aanslag (SBA)
  • Serviceberichten Toeslag (SBT)
  • Toeslagen
  • Uitstel en aanwijsposten
  • Verlonen van de medewerkers van jouw klant (met Payroll cloud)
  • Vooraf Ingevulde Aangifte (VIA)
  • Voorlopige aangifte IB
  • Voorlopige aangifte Vpb

Bouw: Het kantoor met de bouwplaats verbinden

Reduceer de (faal)kosten en vergroot de marge. Dát is de belangrijkste reden om bedrijfsprocessen in de bouw te automatiseren. Of het nou gaat om je inkoop, werkbegroting, projectmanagement, personeelsadministratie of boekhouding. Met automatisering minimaliseer je de kans op fouten, heb je altijd inzicht in de cijfers die er toe doen en verklein je de administratieve lasten.

De krachtige bouwsoftware van AFAS is een goed gevulde gereedschapskist waarin je álles vindt wat je nodig hebt om jouw klanten optimaal en kostenefficiënt te bedienen. Van workflow- en documentmanagement tot een kopers- en leveranciersportal, van relatiebeheer tot inzicht op de realisatie van een bouwproject en van het boeken van je uren tot het inlezen van de bouwcalculatie: het kan allemaal met onze bouwsoftware. En dankzij de AFAS Pocket app zorg je dat het kantoor en de bouwplaats altijd met elkaar verbonden zijn.

Een gereedschapskist waarin je álles vindt wat je nodig hebt

Alle bouwprojecten onder controle

Met de projectcockpit houd je eenvoudig overzicht over alle bouwprojecten. Al je projectgegevens zijn door de volledige integratie met CRM, Financieel en HRM altijd up-to-date. Zo voorkom je pijnlijke financiële verrassingen en weet je altijd precies hoe het bouwproject ervoor staat. Dit kun je aflezen in de werkbegrotingscockpit: het centrale controlecentrum van de bewaking van bouwprojecten. Hier komen alle calculaties, offertes, orders en contracten bij elkaar, maar ook de realisatie en facturatie.

Werkbegroting zorgt voor grip en inzicht

In de werkbegroting kun je eenvoudig de kostenplanning terugzien voor materiaal, arbeid, materieel en onderaanneming. Vanuit de werkbegroting heb je de mogelijkheid om allerlei acties te starten zoals inkoop, het verplaatsen van regels of het toevoegen van meerwerk. Hét centrale punt van de werkvoorbereider. Met de juiste inzichten vanuit de werkbegroting, is het mogelijk om scherp op de inkoop te letten. Zo houd je meer grip op de kosten van de inkoop per bouwproject.

Bouwdashboard als controle tool

Elke organisatie die met projecten werkt weet hoe belangrijk het is om de projectenadministratie goed te bewaken. Met name in de bouw is een foutloos proces van de projectenadministratie van cruciaal belang. Met behulp van het bouwdashboard weet je precies hoe de projecten er voorstaan. Dat kun je aflezen in de werkbegrotingscockpit: het centrale controlecentrum voor de bewaking van bouwprojecten.

Calculatie inlezen met één klik op de knop

De bouwcalculatie zelf gebeurt niet in ons pakket. Op het moment dat de calculatie klaar is, kan je deze als .cuf-bestand in de bouwsoftware importeren. Het is mogelijkheid om calculaties in het Calculatie Uitwisselings Formaat (CUF) in te lezen. Hiermee kunnen calculaties uit bijvoorbeeld IBIS-TRAD en 2Jours makkelijk worden ingelezen.

De bouwplaats verbinden met kantoor dankzij de AFAS Pocket app

Met de AFAS Pocket app heb je de belangrijkste informatie op de bouwplaats altijd bij de hand. De belangrijkste acties voer je zo direct en eenvoudig uit op de bouwplaats.

Bouwsoftware van het hoogste niveau en altijd up-to-date

Veel bouwbedrijven gebruiken software van AFAS en zijn er zeer tevreden over. Dat succes betekent niet dat we stil kunnen zitten. Integendeel: we putten continu uit onze ervaring én die van onze klanten om verbeteringen door te voeren. We onderhouden intensieve contacten met brancheorganisaties en met onze klanten. Geregeld organiseren we inspraaksessies. Én we volgen wijzigingen in cao’s op de voet, zodat we steeds op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en deze kunnen meenemen in updates.

Extra's in de bouwsoftware

  • AFAS Pocket app (telefoon & tablet)
  • Bouw cao
  • Calculatie inlezen
  • Dashboards voor de bouw
  • De Bouw template (standaardinirchting)
  • Kopersbegleidingsportaal
  • Projectbeheer
  • Projectprognose
  • Werkbegrotingscockpit
  • Werkbonnen

Cultuur, Horeca, Sport & Recreatie: de gast weer centraal

Bijna alles draait om gastvrijheid. Mogelijk gemaakt door jouw waardevolste bezit: je medewerkers. Uitgerekend de loonkosten zijn de grootste kostenpost voor ondernemingen in de cultuur, horeca en recreatiebranche. Het klinkt dus logisch dat een besparing op deze post direct merkbaar is in jouw bedrijfsresultaat. Je kunt de administratieve kosten absoluut verlagen. Bijkomend voordeel: werkgeluk kan je laten stijgen!


Met de software vereenvoudig je administratieve werkzaamheden en heb je inzicht in de dagelijkse stand van zaken. Dit resulteert in lagere kosten, minder kopzorgen, meer grip op de (administratieve) processen en… meer tijd voor jouw gasten en bezoekers!


Met de software haal je niet alleen een automatiseringstool in huis maar ook specifieke branchekennis met betrekking tot CAO, het werken met vrijwilligers, specifieke CRM-inrichting in relatie tot fondsenwerving en vriendenbijdragen, abonnementfacturering, eventplanning, subsidie control en begroting & administratie. 

Extra's in de software

  • Competentiemanagement
  • Contracten
  • Digitale aanlevering Arbodienst, UWV & Vernet
  • Dossier
  • Employee Self Service
  • Formatiebeheer
  • Functies
  • Instanties
  • Integratie met agenda
  • Leningen
  • Loonbeslagen
  • Managementinformatie



  • Manager Self Service
  • Medewerker opleidingen & cursussen
  • Medewerkerdeclaraties
  • Meerdere dienstverbanden
  • Roosters & werkroosters
  • Sollicitant Self Service (incl. indienst en uitdienst)
  • Verlof
  • Verzuim
  • Wachtdagen
  • Wagenpark
  • Wet Verbetering Poortwachter
  • Wet Werk en Zekerheid
  • Wisselen van CAO & Werkgever

Flexbranche: standaard op maat voor de flexbranche

Om in de flexbranche uit te blinken moet je als organisatie flexibel zijn. De snelheid van handelen ligt hoog. Er zijn kleine marges en een complexe administratie zonder overzicht maakt het niet makkelijker. Door het complete administratieve proces te digitaliseren in één geïntegreerd pakket zorg je ervoor dat je snel en efficiënt kan inspelen op de vraag van de klant. Dit levert niet alleen betere plaatsingen op, maar ook meer tevreden klanten en dus continuïteit van jouw organisatie.

Geïntegreerd werken in de flexbranche

Met de geïntegreerde ERP-oplossing van AFAS krijg je grip op alle backofficeprocessen, waarmee je inzicht krijgt én vooruit kunt kijken. De klant, je medewerker en jouw organisatie werken online samen in één pakket.


Door je backofficeprocessen met elkaar te integreren ga je efficiënter werken en krijg je eindelijk inzicht. Met dashboards helpen we jou om de businessdoelstellingen scherp in de gaten te houden. Op deze manier kijk je niet alleen achteruit, maar ben je in staat om ook te voorspellen voor komende periodes.


Met onze krachtige totaaloplossing verbinden wij de binnenwereld, jouw mensen, met de buitenwereld; jouw klanten. Het beoogde doel: hogere marges door online en effectief (samen)werken van plaatsingsaanvraag tot factuur.

Zoom in op jouw specialisme

Detachering

De grootste uitdaging die jij als detacheerder hebt is het vinden, matchen en flexibel inzetten van goed personeel. Het bestaande talent verder tot bloei laten komen heeft je aandacht en het voorkomen van bankzitters is essentieel om de marges te kunnen behouden en uitbouwen. Wij helpen detacheerders de business beter te sturen, door middel van één complete softwareoplossing. Van het vinden van een kandidaat tot het genereren van de plaatsingsovereenkomst en de factuur. De opdrachtgever, gedetacheerde en jij als detacheerder werken online samen in één pakket.


Uitzenden

Grip hebben op marge is belangrijk in de uitzendbranche. Daarom is het zaak om hier inzicht in te hebben, maar ook om zo georganiseerd te zijn dat deze niet onder druk komt te staan. Daarom verdient de samenwerking tussen jou als uitzender, de uitzendkracht en de klant extra aandacht. Met het totaalpakket helpen wij jou door middel van workflows het administratieve proces van plaatsingsaanvraag tot factuur te stroomlijnen binnen één geïntegreerde softwareoplossing. Door onder andere marges inzichtelijk te maken, kun jij de business scherp in de gaten houden. Onze interactieve dashboards helpen jou daarbij.


Payrolling

Een juist berekend loon dat op tijd wordt betaald is een belangrijke plicht voor jou als werkgever. Met de payroll software van AFAS vereenvoudig je het proces, leg je verantwoordelijkheden neer waar ze horen en geniet je van automatische controles zodat je altijd een juist salaris uitbetaalt. De software is volledig geïntegreerd met de HRM-oplossing van AFAS waardoor de loonadministratie een logisch gevolg wordt van de HR-administratie. Het aanmelden van medewerkers door de inlener, het uitwisselen van documenten zoals arbeidscontracten, het boeken en accorderen van uren door zowel de medewerker en inlener gebeurt in hetzelfde pakket. Je bespaart op deze manier dubbel werk en kunt je relaties optimaal van dienst zijn.

Extra's voor de Flexbranche

  • AFAS Pocket app voor je flexwerkers
  • Declaraties
  • Klantovereenkomsten
  • Kostprijsmodel
  • Plaatsingen
  • Proefberekening
  • Prijsafspraken

Industrie & Productie: Van order en productie tot administratie

Wat verdien je per productieorder of per batch? De belangrijkste hamvraag van jouw organisatie. Door te werken met een geïntegreerd systeem zorg je ervoor dat je direct inzichtelijk hebt wat je kosten, uren en materialen in je productieorder of project zijn.

Door geïntegreerd te werken weet de verkoopafdeling direct hoeveel er in productie is. Zo verlies je geen tijd aan het inzichtelijk maken van de productiestatus en is er veel meer duidelijkheid.

Controle over het proces

Direct uren registeren op het juiste project, het wegboeken van inkoopkosten en meten wat het verbruik van grondstoffen is? Dit kan eenvoudig via web of de AFAS Pocket app. Zo heb je altijd volledige controle over het proces!

Wil je complete maakartikelen inkopen, ze zelf samenstellen of uit elkaar halen? Richt het proces eenmalig in en vervolgens wordt ook de voorraad automatisch op- of afgeboekt. De inkoop, verkoop, de offerte of de factuur leg je allemaal vast in de software.

Extra's voor Industrie en Productie

  • Bouw je eigen klantportaal
  • Geïntegreerde urenregistratie via web of de app
  • Integratie tussen projecten en logistiek
  • Kostenfacturen vanuit financieel boeken op projecten
  • Personeelsbeheer en salarisadministratie (met eigen cao)
  • Voorcalculatie, (op samenstellingen, artikelen, uren en overige kosten)
  • Wet- en regelgeving in de software

Onderwijs: voor alle secundaire processen

Goed onderwijs bieden, tegen een betaalbare prijs. Dat is een belangrijk doel van je organisatie. En daar komt nogal wat bij kijken. Bijvoorbeeld een foutloze administratie, een sterk HRM-beleid waarin je de juiste mensen op de juiste plek zet en een inkoopproces waarbij je iedere euro uitgeeft aan de juiste zaak. Dat kan met de totaaloplossing van AFAS software.


Wat speelt er in het onderwijs? Die vraag stellen we regelmatig aan onze klanten en branche- en adviesorganisaties. De antwoorden gebruiken we om onze software weer verder te ontwikkelen.

Meer kwaliteit leveren voor minder geld: dat wordt gevraagd

De sector onderwijs staat onder druk. Zo veel is zeker. Er is de afgelopen jaren flink bezuinigd, terwijl door de invoering van het passend onderwijs de complexiteit van de leerlingenpopulatie alleen maar toeneemt. Feitelijk moet je als school meer leveren voor minder geld. Voeg daarbij dat banken kredieten terugschroeven, dat de Inspectie forse eisen stelt en dat je moet innoveren om ook in de toekomst de juiste kwaliteit te leveren en de uitdaging is compleet.


Het onderwijs vraagt om een uitstekende bedrijfsvoering

Een verandering in het onderwijs is daardoor logisch: de ontwikkelingen in het onderwijs vragen om een uitstekende bedrijfsvoering. Waarin je administratieve processen meer dan op orde zijn, waarin je helder zicht hebt op de ontwikkeling van je leerlingenpopulatie en waarin je strak kunt sturen op kwaliteit. Zodat leerlingen uitstekend onderwijs krijgen. Het automatiseren van je processen is hiervoor essentieel. Zeker als je kiest voor één integraal pakket waarin je alles in één keer regelt.


Een krachtig personeelsbeleid is nodig

We hoeven niet te vertellen dat de arbeidsmarkt in de sector flink in beweging is. Er dreigt weer een tekort aan leraren, vervanging is moeilijker te regelen en de vraag naar personeel met andere competenties, zoals expert zijn in twentyfirst century skills, neemt toe. Voor de juiste kwaliteit nu én in de toekomst, zul je dus iets moeten ondernemen.

Krachtig personeelsbeleid helpt je een duurzaam sterke organisatie te bouwen. En ook daar is goede automatisering zeer behulpzaam. Werving en selectie, functiewaardering, bijscholing, competentiemanagement en vlootschouw: alles verwerk je in één programma. Waardoor je op ieder moment van de dag precies ziet hoe je ervoor staat.

Extra's voor het Onderwijs

  • Mijn kennisportal
  • Verlof kopen en verkopen
  • Verzuim
  • Verklaring omtrent gedrag
  • Gesprekkencyclus
  • Verzuimbegleiding
  • Uitlevering bedrijfseigendommen
  • Exitgesprekken
  • Salarisregelingen
  • Bekwaamheden
  • Bevoegdheden
  • HR portaal
  • BHV portaal
  • OR portaal
  • PV portaal
  • Docentenportal
  • Subdienstverbanden
  • Nevendienstverbanden
  • Overplaatsen
  • Rooster wijzigen
  • Inkoop

Overheid & Publieke sector: administratief gemak

Klaar staan voor mensen, tegen een betaalbare prijs. Dat is een belangrijk doel van je organisatie. En daar komt nogal wat bij kijken. Bijvoorbeeld een foutloze administratie, een sterk HRM-beleid waarin je de juiste mensen op de juiste plek zet en een inkoopproces waarbij je iedere euro uitgeeft aan de juiste zaak. Dat kan met de totaaloplossing van AFAS software.


De kwaliteit moet omhoog

De overheid staat constant onder druk. Zo veel is zeker. Er is de afgelopen jaren flink bezuinigd, terwijl de complexiteit alleen maar toeneemt. Feitelijk moet je als overheidsinstelling meer leveren voor minder geld. Voeg daarbij dat banken kredieten terugschroeven, dat men forse eisen stelt en dat je moet innoveren om ook in de toekomst de juiste kwaliteit te leveren en de uitdaging is compleet.


Eigenlijk is het eenvoudig: de ontwikkelingen in de overheid vragen om een uitstekende bedrijfsvoering. Waarin je administratieve processen meer dan op orde zijn. Het automatiseren van je processen is hiervoor essentieel. Zeker als je kiest voor één integraal pakket waarin je alles in één keer regelt.


Met het oog op de toekomst

We hoeven niet te vertellen dat de arbeidsmarkt in de sector flink in beweging is. Er dreigt weer een tekort aan medewerkers en de vraag naar personeel met andere competenties, zoals expert zijn in twentyfirst century skills, neemt toe. Voor de juiste kwaliteit nu én in de toekomst, zul je dus iets moeten ondernemen.


Krachtig personeelsbeleid helpt je een duurzaam sterke organisatie te bouwen. En ook daar is goede automatisering zeer behulpzaam. Werving en selectie, functiewaardering, bijscholing, competentiemanagement en vlootschouw: alles verwerk je in één programma. Waardoor je op ieder moment van de dag precies ziet hoe je ervoor staat.

Extra's voor de Overheid en Publieke sector

  • Verklaring omtrent gedrag
  • Gesprekkencyclus
  • Uitlevering bedrijfseigendommen
  • Salarisregelingen
  • Inzien gegevens
  • Subdienstverbanden
  • Nevendienstverbanden
  • Rooster wijzigen

Retail & Handel: meer orders, minder werk

Meerdere kanalen, meerdere webshops, het zorgt ook allemaal voor verschillende inzichten. Werken in de retail brengt een hoop administratieve processen met zich mee. En zodra deze processen niet goed op elkaar afgestemd zijn, heeft dit grote gevolgen voor jouw organisatie. Door zowel het magazijn, een e-commerce platform, jouw winkels en alles voor je eigen medewerkers te synchroniseren met één krachtig ERP-systeem in één database, verlaag je de administratieve druk aanzienlijk.


Zo krijg je grip op al je processen en altijd en overal inzicht in de stand van zaken dankzij de meer dan 100 standaard meegeleverde interactieve dashboards. De software stelt jou in staat om je klanten echt centraal te stellen.


Omnichannel

Door de gehele klantreis te borgen binnen een overkoepelend systeem zorg je ervoor dat jouw klant altijd centraal staat en een optimale beleving heeft. De integratie tussen de verschillende onderdelen, voorraad, financiële boekhouding, orders vanuit winkels, HRM, planning en offline en online activiteiten zorgt ervoor dat je tot wel 40% van je tijd bespaart op administratieve rompslomp. Geen dubbele vastlegging en een minimale foutkans. Daarnaast zijn je operationele- en administratieve processen geïntegreerd in één systeem waardoor je eigen werk ook een stuk overzichtelijker wordt.

Extra's voor Retail en Handel

  • Centrale inkoop en verkoop
  • Multishop
  • Personeelsadministratie en salarisverwerking (inclusief cao)


  • POS en order app (Point of Sale)
  • Voorraadoptimalisatie
  • WMS (Warehouse Management Systeem)

Transport & Mobiliteit: voorkom onnodig dubbel werk

De Mobiliteit & Transport branche kent vele systemen. Niet alleen de operationele maar ook de secundaire processen worden in veel verschillende systemen vastgelegd. Dit zorgt voor veel onnodig dubbel werk, maar het maakt je proces ook een stuk foutgevoeliger. Met onze oplossing heb je één geïntegreerd systeem.


Je operationele proces leg je vast in een branchespecifiek pakket en alle secundaire processen vang je op in onze software. Wij zorgen voor gecertificeerde koppelingen, waardoor je een eenmalige vastlegging hebt. Dit bespaart veel tijd en geld. Ook een hoop zorgen. Samen met onze partners zijn wij namelijk verantwoordelijk voor deze koppelingen.


Inzicht en grip op je debiteurenbeheer

De facturen (inclusief PDF) komen over het algemeen uit een operationeel TMS-pakket en worden automatisch aangemaakt in onze software. Vanuit daar voer je vervolgens strak debiteurenbeheer. Zo heb je inzicht in de historie van facturen, en maak je digitale aanmaningen. Daarnaast kan je belacties starten en betaalafspraken met klanten vastleggen.

Extra's voor Transport en Mobiliteit

  • Boekhouden met o.a. debiteurenbeheer
  • Digitale dossiervorming
  • Geïntegreerde urenregistratie via web of de app
  • Intranet, (klant)portaal en websitemodules



  • Optimaal relatiebeheer met CRM
  • Personeels- en salarisadministratie
  • Projectmanagement

Zakelijke dienstverlening: grip op je project van budget tot realisatie

Een goede projectadministratie is cruciaal voor bijna iedere organisatie. Het is daarom belangrijk dat software je helpt jouw projectmanagement op orde te hebben.


Met de projecten binnen de software van AFAS borg je alle projectinformatie in één geïntegreerd systeem. Zo beschikken projectmedewerkers over actuele projectgegevens en projectmanagers over complete dashboards. Daarmee houd je de planning en het budget onder controle en komen jij en jouw klanten niet achteraf voor verrassingen te staan.


Meer dan uurtje-factuurtje

Via de AFAS Pocket app kan iedereen zijn urenregistratie makkelijk bijhouden. Of je dit nu onderweg via de AFAS Pocket app wil doen of via het web, je boekt de gemaakte uren direct op het juiste project en werksoort. Daarnaast heb je met de AFAS Pocket app altijd en overal toegang tot je CRM-gegevens, verlof, verzuim, uren boeken én je openstaande taken. Ook het dossier van jouw klanten, prospects en leveranciers is snel inzichtelijk. Zo gaat AFAS verder dan enkel software voor projecten. Het komt regelmatig voor dat ingekochte producten of diensten moeten worden doorbelast op de projectadministratie. Via de financiële administratie worden inkopen eenvoudig op het project geboekt en kunnen deze, inclusief bijvoorbeeld een toeslag, worden doorbelast. Spreek je een vaste prijs af met de klant? Of factureer je maandelijks een voorschot? Dan wordt hier tijdens de projectfacturatie rekening mee gehouden. Zo ben je minder tijd kwijt aan de projectadministratie, maar houd je toch grip op gefactureerde bedragen versus de gemaakte uren.

Extra's voor Zakelijke dienstverlening

Drie standaard methodes voor Onderhanden WerkCliënten IB

  • Resultaat o.b.v. gereed project (CC)
  • Resultaat o.b.v. nacalculatie (NTF)
  • Resultaat o.b.v. voortgang (POC)



  • Slimme projectprofielen (DNR* & factuurtermijnen)
  • Uren boeken via web of de app


* DNR (De Nieuwe Regeling) is bedoeld voor alle disciplines in de bouw actief op het gebied van ontwerp, advies en management. Het is een eenduidige regeling, die inspeelt op de te maken afspraken voor verschillende soorten vragen en aanbiedingen in de markt. De software van AFAS biedt slimme projectprofielen aan voor DNR.

Zorg & Welzijn: automatiseer de bedrijfsvoering

Goede zorg leveren, tegen een betaalbare prijs. Dat is een belangrijk doel van je organisatie. En daar komt nogal wat bij kijken. Bijvoorbeeld een foutloze administratie, een sterk HRM-beleid waarin je de juiste mensen op de juiste plek zet en een inkoopproces waarbij je iedere euro uitgeeft aan de juiste zaak. Dat kan met de totaaloplossing van AFAS software.


De uitdagingen

Wat speelt er in de sector zorg en welzijn? Die vraag stellen we regelmatig aan onze klanten en branche- en adviesorganisaties. De antwoorden gebruiken we om onze software weer verder te ontwikkelen.


De sector zorg en welzijn staat onder druk. Zo veel is zeker. Er is de afgelopen jaren flink bezuinigd, terwijl de complexiteit van de cliënten- en patiëntenpopulatie alleen maar toeneemt. Feitelijk moet je als aanbieder meer leveren voor minder geld. Voeg daarbij dat banken kredieten terugschroeven, dat de Inspectie forse eisen stelt en dat je moet innoveren om ook in de toekomst de juiste kwaliteit te leveren en de uitdaging is compleet.


Eigenlijk is het eenvoudig: marktwerking in de zorg vraagt om een uitstekende bedrijfsvoering. Waarin je administratieve processen meer dan op orde zijn, waarin je helder zicht hebt op de ontwikkeling van je cliënten- en patiëntenpopulatie en waarin je strak kunt sturen op kwaliteit. Zodat patiënten en cliënten de zorg krijgen die ze verdienen. Het automatiseren van je processen is hiervoor essentieel.


Een duurzame toekomst voor je organisatie

We hoeven niet te vertellen dat de arbeidsmarkt in de sector flink in beweging is. Functies verdwijnen of veranderen en de vraag naar medewerkers met andere competenties neemt toe. Voor de juiste kwaliteit nu én in de toekomst, zul je dus iets moeten ondernemen.


Krachtig personeelsbeleid helpt je een duurzaam sterke organisatie te bouwen. En ook daar is goede automatisering zeer behulpzaam. Werving en selectie, functiewaardering, BIG-registraties, competentiemanagement en vlootschouw: alles verwerk je in één programma. Waardoor je op ieder moment van de dag precies ziet hoe je ervoor staat.

Extra's voor Zorg en Welzijn

  • AFAS Pocket App
  • Alle cao’s voor Zorg & Welzijn
  • Beheer potentiële cliënten, gemeentes en contacten
  • BIG-registratie en voorbehouden handelingen
  • Digitaal (personeels)dossier
  • Digitale arbo-melding
  • Digitale bestanden PGGM / ABP
  • Get- en Update Connectoren (tbv. koppeling met andere softwarepakketten)
  • Koppeling met ECD-systemen
  • Koppelingen met scanoplossingen
  • Meerdere dienstverbanden
  • Salariswijzer (een begrijpelijke loonstrook)
  • Signalen genereren (o.a. Poortwachter)
  • Uitgebreide verzuim- en verlofregistratie
  • Vacaturebank
  • Vernet-koppeling
  • Vrijwilligersportaal

AFAS in de praktijk zien?

Kom met ons in contact

Heb je nog vragen na het lezen van de brochure? Wil je bijvoorbeeld meer weten over de software van AFAS in jouw branche? Onze medewerkers staan voor je klaar!


Chat: Korte vraag? Chat gezellig met een van onze medewerkers.

Telefoon: 033 - 43 43 883


Afspraak maken? We komen graag bij je langs.

Prijsindicatie op maat? Deze vraag je makkelijk aan op AFAS.nl.

Laat je inspiren door onze klanten