Eén gecentraliseerde bedrijfsadministratie

Orde in de administratieve janboel

Er zijn dus redenen genoeg om het stroomlijnen van de administratieve processen bovenaan het prioriteitenlijstje te zetten. Maar waar te beginnen? Om te bepalen welke oplossing jouw organisatie het best kan ondersteunen bij het digitaliseren, automatiseren en optimaliseren van interne bedrijfsprocessen is het nodig om een analyse te maken van huidige én toekomstige behoeften op het gebied van bedrijfsadministratie. Misschien is het voldoende om de huidige bedrijfssoftware uit te breiden met een financiële of administratieve module, maar misschien is jouw organisatie ook wel toe aan meer geïntegreerde, bedrijfsomvattende software.

Een belangrijke factor bij deze bepaling is de omvang van het bedrijf. Als zzp’er kun je jezelf redden met diverse handige apps, zoals Tellow, de boekhoud-tool van de Rabobank. Maar naarmate het bedrijf groeit, ontstaan er complexere processen die vaak worden ondersteund door diverse systemen. Dit is het uitgelezen moment om over te stappen op een moderne ERP-cloudoplossing die zoveel mogelijk systemen integreert en processen automatiseert. Op deze manier heb je één softwarepakket waarin alle administratie centraal geregeld kan worden, van de facturatie tot relatiebeheer en van verlofaanvragen tot declaraties. Zo zal de administratieve rompslomp uiteindelijk sneller, efficiënter en nauwkeuriger worden verwerkt.

“Zo zal de rompslomp uiteindelijk sneller worden verwerkt”

Volgende hoofdstuk:

Administratie op broekzakformaat