Introductie

De wanhopige zoektocht naar het bonnetje voor het declaratieformulier, het maandelijks ontcijferen van de loonstrook en het wachten op de uitbetaling van onkosten en soms zelfs het loon; het zijn voor werknemers helaas bekende fenomenen. Het verbeteren van administratieve processen staat bij organisaties vaak namelijk niet bovenaan de prioriteitenlijst. Tot men zich bewust wordt van de echte kosten van deze problemen. Jouw organisatie betaalt hiervoor namelijk niet alleen in de vorm van kostbare tijd en onmisbare euro’s, maar deze financiële frustraties hebben ook een grote weerslag op de motivatie van je werknemers.

Je wilt je als bedrijf volledig focussen op je product of dienstverlening, niet op de administratieve processen daaromheen. Hoog tijd dus om het mogelijk te maken deze processen zo makkelijk en toegankelijk mogelijk te regelen. Digitalisering en automatisering spelen hierin een sleutelrol, evenals het integreren van verschillende administratiesystemen. Zo wordt er tijd vrijgemaakt voor werknemers om zich weer toe te leggen op hun kerntaak: waarde toevoegen aan jouw organisatie.


In deze whitepaper gaan we in op de huidige uitdagingen rondom de bedrijfsadministratie, de effecten hiervan op organisaties en werknemers en de rol die digitalisering en automatisering spelen bij het verlichten van administratieve processen.


Aan bod komen:

1. Salarisadministratie: knelpunten en kansen

2. Valkuilen rondom declaraties

3. Drie sectoren onder de loep

4. De echte kosten van haperende bedrijfsprocessen

5. Een gecentraliseerde bedrijfsadministratie

6. Administratie op broekzakformaat