GEBRUIK EN FUNCTIONALITEITEN

Klantdossier: alles binnen handbereik

Met het digitale klantdossier leg je de basis onder veel processen in je bedrijf. Je hoeft de gegevens van je klanten maar één keer vast te leggen. En komen er gegevens bij, of verandert er iets? Dan wordt het dossier automatisch bijgewerkt. Afgeronde zaken kun je opslaan, net als e-mails en Word- en Exceldocumenten. En werk je niet alleen? Dan kunnen verschillende medewerkers verschillende diensten uitvoeren voor een klant, terwijl die klant maar één keer in de database voorkomt. En als jouw collega dan iets wijzigt, hebben de collega’s ook direct de actuele gegevens.

Financieel: boekhouden met het licht uit

Hoe jouw factuur ook tot stand komt, het document wordt automatisch in het dossier van de klant opgeslagen en verzonden. Dat hoort bij ons streven naar een optimale automatisering van financiële processen. Het doel is: ‘boekhouden met het licht uit’, door zoveel mogelijk handelingen door de software laten uitvoeren. Ook audits. De Finance Auditor spoort automatisch fouten en potentiële problemen op in jouw administratie. Hij controleert op meer dan honderd belangrijke punten, zodat jij op die punten alleen nog hoeft te reageren op waarschuwingen.

Verkoopadministratie: eenvoudig, snel, overzichtelijk

Bij offertes, pakbonnen en facturen wordt veel informatie eindeloos hergebruikt. En ook als die informatie verouderd is, blijft hij lang hangen in de Word- of Excelbestanden die je als template gebruikt. Met de verkoopadministratie in Small Business maak je eenvoudig een nieuwe offerte aan, waarbij automatisch de juiste klantgegevens, artikelinformatie en prijsafspraken worden meegenomen. En is de klant akkoord? Dan zet je met één druk op de knop de offerte om in een factuur en pakbon. Net zo snel en foutloos wordt een opdracht gefactureerd en ingeboekt. In jouw boekhouding én in het dossier van je klant.

Ken- en stuurgetallen: inzicht in je bedrijf

Met de managementoverzichten heb je altijd inzicht in actuele ken- en stuurgetallen. Er zijn talloze standaardoverzichten, zoals de proefsaldibalans, de kolommenbalans, grootboekkaartjes, saldilijsten, ouderdomsanalyses, openstaande posten van debiteuren en crediteuren en aanmaningen. Van afgelopen periodes worden de werkelijk geboekte bedragen weergegeven, terwijl van de komende periodes de gebudgetteerde bedragen in het overzicht staan. Je kunt op budgetniveau bedragen dichtramen als bijvoorbeeld al duidelijk is dat een bepaald budget niet gehaald of overschreden wordt.

Bankkoppeling: voorkom fouten

We doen dus alles om fouten in je administratie te voorkomen. Zo kun je onze software koppelen aan je rekeningen bij de meeste bekende banken. Hierdoor hoef je de transacties uit Internet Bankieren niet eerst te downloaden en in te lezen. Zo wordt zakelijk internetbankieren nog makkelijker. Handmatig invoerwerk verdampt en je hebt je administratie altijd up-to-date. En als je de bankkoppeling eenmaal geactiveerd hebt, worden al je transacties dagelijks automatisch in je administratie bijgewerkt.

BTW: eenvouding aangeven met één druk op de knop

Net zo gemakkelijk doe je je btw-aangifte. Met één druk op de knop maak je het digitale btw-bestand aan én verstuur je hem tevens digitaal naar de Belastingdienst, met een certificaat wat we gratis aan je uitleveren. Nooit meer te laat aangifte doen! En ben je toch niet helemaal zeker van de aan te geven btw? Dan kun je zelfs de aangifte eerst nog even door de accountant laten bekijken, voordat je deze verstuurt.