KLANTVERHALEN

WIE ZETTEN ER AL IN OP BEHEER?

Welke klanten gingen je voor?

Benieuwd naar de ervaringen van andere organisaties met het Traineeship en hoe zij omgaan met Succesbeheer? Lees hieronder de verhalen van onze klanten zelf!

"Wij kennen onze klanten door en door"

Orpheus legt salestraject en klantreis vast in AFAS

Het Apeldoornse Orpheus Theater en Congres heeft de afgelopen jaren indrukwekkende resultaten geboekt op het gebied van customer relations management. Zakelijke klanten zijn daardoor haarscherp in beeld, net als de klantreis die zij afleggen. Het ‘BI-team’ van Orpheus haalt daarnaast aanvullende managementinformatie uit de software. Benieuwd naar het hele verhaal van Orpheus?

"Vroeger waren we eenzaam, nu zijn we samen"

De slimste verbetervoorstellen komen van de gebruikers zelf

Nu Geldersch Landschap & Kasteelen (GLK) gekozen heeft voor standaardsoftware ontdekt de organisatie dat men daarmee niet alleen de bedrijfsprocessen beheersbaar en in control kan houden, maar ook de interne communicatie kan versterken. GLK besteedt veel aandacht aan ondersteuning van gebruikers. Twintig medewerkers vormen bijvoorbeeld een gebruikersraad die regelmatig met ideeën komt.

Op bezoek bij De Groot Bewerkingsmachines

Wat heeft het Succesbeheer Traineeship De Groot gebracht? Een goed ingericht softwarepakket is een essentieel onderdeel van de organisatie. Vanuit De Groot Bewerkingsmachines beseffen ze dit maar al te goed, dus besloten ze om applicatiebeheerder Koen Langenhuizen en Management Trainee Martijn de Groot het Succesbeheer Traineeship te laten volgen. Martijn de Groot vertelt waarom ze dit ook vanuit het management team een waardevolle ervaring vinden. Bekijk het klantverhaal van De Groot Bewerkingsmachines in de video!

HR-afdeling De Rijke houdt regie automatisering in eigen hand

"Elke mutatie die vaker dan eenmalig voorkomt, is ondergebracht in een workflow"

De implementatie bij De Rijke ging van start in 2014: “We kozen voor een gefaseerde aanpak, omdat we in eerste instantie vertrouwen wilden opbouwen in het nieuwe systeem. Niet alleen bij onze medewerkers in het bedrijf, maar ook op onze eigen afdeling” zegt HR-manager Ilona Corbeau. Dat de software de eerste loonstrook in 2015 probleemloos produceerde, leverde daar een positieve bijdrage aan. “Van papieren processen voor mutaties, verlof en declaraties naar een volledig digitale omgeving is nogal een omschakeling”, aldus Ilona.

Baetsen verlegt de focus naar sturen op rendement

“Het bedrijf had alles bij elkaar meer dan tien softwarepakketten draaien"

De ingebruikname van een ERP-oplossing is voor veel organisaties het sluitstuk van het automatiseringsproces. Bij de Baetsen-Groep (logistiek en recycling) bleek het juist de start van een reeks ingrijpende verbeterinitiatieven. De inzet van business intelligence vergroot het inzicht in de bedrijfsvoering aanzienlijk. “We hebben nu per klant helder in beeld waar we de beste rendementen draaien en waar de pijnpunten zitten.”

Het Traineeship door de ogen van de Rijksuniversiteit Groningen

Marjolein, Cariena, Esther, Bert & Theresia delen hun ervaring! Acht weken lang volgden de beheerders van de Rijksuniversiteit Groningen het Succesbeheer Traineeship. Hoe kijken ze terug op deze ervaring? Wij gingen bij ze langs. Bekijk ons bezoek aan de Rijksuniversiteit Groningen in de video.

Bij Van Hattum en Blankevoort is automatisering niet uitsluitend een HR-feestje

Bijkomend voordeel: de HR-afdeling verwierf er status mee in de organisatie en de verantwoordelijke applicatiebeheerder stroomde door naar een coördinerende functie in concernverband

Alle HR-processen in één systeem. Dat was de wens die de HR-afdeling van Van Hattum en Blankevoort in 2015 formuleerde. De situatie was op dat moment nog volstrekt anders. Er was sprake van meerdere IT-systemen terwijl een behoorlijk deel van de activiteiten niet was gedigitaliseerd, waardoor er nog met allerlei papieren formulieren werd gewerkt. Wij spraken met Corretta ten Have (Manager HR en Communicatie) en Sylvia Coljé (Applicatiebeheerder).

Bij Renova levert digitaal ondertekenen veel tijdwinst op

Van de bankierseed, VOG, loonheffingsverklaring tot de aanvraag tankpas

De keuze voor een platte organisatie betekent onder andere dat Renova geen aparte P&O-afdeling heeft. Angela Staps is Manager Administratie en doet P&O en de salarisverwerking ‘erbij’. “We willen bewust geen afstand tussen het management en de werkvloer. Tegelijkertijd blijven we wel groeien waardoor processen vaak net wat complexer zijn dan met een kleiner team.”